top of page

ארבעת העקרונות לשמירה על עסק ערכי

אני מאד אוהבת לתת לארבעת העקרונות האלה פרשנות משלי לשמירה על עסק ערכי

אלה הם  ארבעת עקרונות לפיהם נרצה לבסס את העסק שלנו:

מחויבות

אחריות

אותנטיות

אינטגריטי

מחויבות:

מתחברת גם ליכולת לקחת על עצמך "התחייבות יוצאת דופן" ללקוחות.

מחויבות בעסק בעצם היא מחויבות אסטרטגית,המקור למחויבות מהסוג הזה יעזור

לך לממש רצון פנימי לייצר פעולות יזומות כדי להגיע להצלחה מעשית של העסק שלך.

המחויבות הזאת היא אבן יסוד גם לצוות שלך ולכן מבחינתך תייצר את הבידול הרצוי.

למשל כבעלים של רשת פיצריות ארצית "התחייבות יוצאת דופן" יכולה להיות

התחייבות לשימוש ברסק עגבניות טרי להבדיל מרסק עגבניות בקופסה.

אם אתה מעוניין לספק שרות בדמות מסר או רעיון , תצטרך לנקטר ולזקק את המסר בצורה הכי אותנטית שתוכל.

התחייבות שכזאת היא יוצאת דופן בהגדרה שלה כי כדי למלא את ההתחייבות אתה נתון לשינויים של מחירי העגבניות בשוק.

עבור הלקוח "שיווק" מהסוג הזה מבדל כמעט בצורה אוטומטית את הרשת פיצריות הזאת משאר הרשתות ובהמון מקרים קבלת ההחלטה של הלקוח תתקבל מבחירה של איכות על פני מחיר ,גם אם פער המחירים בין הרשתות הוא קטן.

 

 

 אחריות: RESPONSE- ABILITY

 היא הטקטיקה , לקחת אחריות בעסק  מתוך מודעות לכל סיטואציה אפשרית שיכולה להתרחש בעסק, ויצירת נהלים שיקלו על הצוות לקחת החלטות בכל רגע נתון.

בתור בעל עסק יש לך אחריות להקשיב,להגיב להרגיש ולפעול בכל רגע נתון,בין אם מדובר בצוות המנהלי ,בצוות התפעולי או בלקוח פרטי בעולם שלנו ניתן לקחת אחריות גם במידה שאין לך יכולת להיות זמין.

למשל כבעלים של בית קפה המוכר מזון טבעוני לצד מזון חלבי.

נניח שלמקום נכנסו שתי נשים טבעוניות והזמינו עוגה טבעונית תוך דגש על החשיבות שבעוגה לא יהיו ביצים וחלב ,באחריותך לדאוג שהעוגה הזאת המוצעת כטבעונית אכן תכיל את חומרי הגלם אותם הלקוח מצפה לקבל.

במידה ואתה מאמן זוגי והתכנים שלך מתאימים לקהל יעד מסויים (לדוגמה זוגות נשואים) חשוב שתיידע את מי שהזמין את ההרצאה או את קהל היעד שההרצאה אינה מתאימה לרווקיםץ

באחריותך לקבוע נהלים שיקלו על הצוות המנהלי והתפעולי לבצע את תפקידם ביעילות המקסימלית.

אותנטיות:

אמיתיות,כבעל עסק אם יש בכוונתך לייצר עסק לגיטימי,מכובד בעל שם טוב,אתה חייב להיות נאמן לאמונות ולערכים שלך,חפש ערך מוסף איתו תוכל למקסם לקוחות לעסק שלך

העסק בלי קשר לגודל שלו משקף אותך,כולנו אנשים שניזונים מהכרה והערכה וכך גם העסק שלך זקוק להכרה והערכה וזאת על ידי מתן תשומת לב לפרטים הקטנים,הן ברמת התפעול והן ברמת התקשורת עם הצוות

אינטגריטי:

שלמות העסק: חשוב לציין מתוך כוונה לעסק שלם ולא מושלם ככה שתמיד תהיה  רגיש לשינוי שהעסק שלך צריך,שלמות העסק היא הסנכרון בין מחויבות,אחריות ואותנטיות.

במידה ואת מעבירה סדנאות ליוגה והתחייבת לתפריט צימחוני הקפידי לשמור על "שלמות האינטרסים" של המשתתפים בסדנה גם אם זה אומר שהתפריט הצימחוני יעלה יותר.

ברוב המקרים ארבעת העקרונות האלה יביאו אותך לערך הכי חשוב בעסק ל"דאגה ללקוח"

תשים לב שבעסקים מוצלחים תמיד יש אנרגיה של "דאגה ללקוח" .

טליה ברק
bottom of page