top of page

מה הסיפור של המוצר שלך?

לפני כמה שבועות התקשר אלי לקוח שפיתח אלגוריתם לחיזוי תקלות בתחום הבניה.

איש צעיר ומבריק לכל הדעות ,יוצא 8200 בעל שני תארים בכלכלה.
במשך 10 דקות הוא סיפר לי על ההישגים שהעידו על היותו אדם יוצא מגדר הרגיל.
הקשבתי לו.

״את שומעת הסיבה שאני מתקשר אליך כי השבוע היינו אני והשותפה שלי בפגישה עם משקיע פוטנציאלי.

הוא מאד התרשם מהמצגת ,שאל את כל השאלות הנכונות, רשם מידי פעם הערות במחברת ואחרי 40 דקות של פיצ׳ מצוין מבחינתינו הוא שם את המחברת על השולחן ואמר:

״ על פניו נראה שעניתם על צורך מתבקש בשוק,כזה שבעתיד יכול לחסוך הרבה מאד כסף ליזמים וקבלנים אבל אני חייב להיות כנה אתכם.

אתה הסטוריטלר הכי גרוע ששמעתי בחיים שלי!!! ואני שומע מלא.

אין לכם מעוף , רואים שעשיתם עבודת מחקר מקיפה ולמדתם את כל הפרטים בע״פ. אבל זה לא מספיק.
איבדתי אתכם בשקף ה10.

להזכירכם אני לא איש טכנולוגיה. אין לי שום עניין במפרט הטכני של המוצר.

מעניין אותי מה המנוע שהביא אתכם לפיתוח,
מעניין אותי הסיפור מאחרי המוצר שלכם,
אתם זוג צעיר .
מה חיבר בינכם.״

שתביני שזאת היתה פגישה שנייה שהוא יזם.
נפרדנו ממנו לשלום והשותפה שלי פשוט פרצה בבכי מהיאוש.
עוד רגע יגמרו לנו המשאבים ואין לנו מושג מה חסר לנו.
זה ממש מתסכל.
את חושבת שאת יכולה לעזור״?

שמעתי את התסכול , אני מכירה את התסכול הזה מקרוב.

״זה לא כזה מורכב״ אמרתי
״חסר לכם סיפור.
כל מה שהוא אמר לכם זה שלא סיפרתם את הסיפור מאחרי המוצר שלכם.

דיברתם על המוצר ולא מתוך המוצר.
לא סיפרתם סיפור שמאמת את ההנחת יסוד שהביאה לפיתוח.

הפכתם מוצר שקשור באנשים
למוצר שמנותק מאנשים״.

הוא שתק. הוא היה כנה מספיק להודות
״אני לא בטוח שאני מבין עד הסוף מה את אומרת אבל אני מבין שאנחנו צריכים זוית חדשה על המוצר.
נפתח יומנים״?
————————-
אז פתחנו יומנים ואחרי שלוש פגישות מצאנו את הנרטיב של המוצר הגאוני שלהם.

מסתבר שיש להם ׳סיפור מנוע׳ מצוין.
בן משפחה קרוב
הגיע לפשיטת רגל בעקבות תקלה חמורה בבניה שבדיעבד ניתן היה למנוע אם רק היו מסתכלים אחרת על כל הנתונים.
שם בעצם נולד הרעיון.

בעולם של פיתוח מוצרים חשוב לשלב במצגת סטוריטלינג שישאיר חותמת רגשית.

תזכרו שאנשים לא זוכרים אירוע או מפרט טכני,
אנחנו זוכרים סיפור טוב!

טליה ברק
חברות.jpg

צרו קשר

טליה ברק פיתוח ובניית הרצאות וסדנאות

bottom of page