סיפור בשיווק.

את המהלך השיווקי שעשתה חברת epic games מי שעומדת מאחרי משחק פורטנייט צריך ללמד בבתי ספר לשיווק.

אני אמא לבת שעדיין משחקת עם חדי קרן וסליים, אז דרמטי ככל שזה יהיה ,
המהלך הזה נוגע אלי רק ברמה המקצועית.
מעניין אותי להבין מה ה׳סטוריטלינג׳ מאחרי הרעיון.

ההסתכלות שלי היא על הסיפור מאחרי המשחק ולא על פורטנייט כמשחק.

למי שלא מתעניין בתחום,
מדובר באחד המשחקים ששינו את פני הגיימינג בעולם.

׳מוצר תוכן מסחרי׳ לכל דבר עם מוצרים נלווים ועולם תוכן רחב מאד .

לפני 24 שעות בעצם החברה החשיכה את המשחק הכי משוחק בעולם ובזאת השאירה מיליוני ילדים דבוקים למסך שבמרכזו חור שחור שמידי פעם ״פולט״ אותיות ומספרים אקראיים לכאורה.
כל זה בטוענה של עדכון גירסה.

המהלך הזה הגביר את השיח ברשתות השונות והביא אותם בתוך 24 שעות לעקוף ידיעות קריטיות בעולם ולהפוך לכותרת מרעישה.

אם זה רק משחק.אז מה הסיפור מאחוריו?

איך הם כל כך בטוחים שהשחקנים ישמרו אמונים ולא יעברו למשחק מתחרה?

המהלך הגיאוני הזה בעצם מייצר מתח בעולם שמחוץ למשחק.

המתח הוא בחיים האמיתיים,
הן של השחקן והן של המותג (פורטנייט).

בדיוק כמו בכל סיפור עם עלילה, גם כאן השתמשה החברה (בגאונות רבה) במהלך שמייצר קונפליקט.

רק כאן זה מחוץ ל״חוקי המשחק״,
בעולם האמיתי.
למהלך הזה יש השפעה ממשית על המציאות של הילד.
(בזה הרגע מיליוני ילדים מחזיקים אצבעות ומודים לאלוהי הרשת שהמשחק חזר )

יש הרבה מה ללמוד מהמהלך הזה על עולם הסטוריטלינג.

יצירת מתח בעלילה אמורה להשפיע ישירות על העולם האמיתי של הקורא או המאזין.

שימו לב שאתם מייצרים מספיק מתח בעולם האמיתי של מי שמקשיב לכם.

תשאירו אותם במתח
תשמרו ׳קלפים חזקים׳ אצלכם
תנו לקהל להניח הנחות.

והכי חשוב תפתיעו
כולנו אוהבים הפתעות.

ואם אתם מסתבכים עם הסיפור שלכם
אני לרשותכם.

טליה ברק